Udgivet 4. oktober 2022 kl. 14:51 | Computerworld art/262521 | Printet 9. oktober 2022

Microsofts nye pointsystem til partnere kan være svært for mindre virksomheder. Hos den danske Microsoft-partner iGlobe med direktør Alon Ekelund i spidsen har man levet op til det, og her kan du læse, hvordan det er lykkes.

Af Kristoffer Ingemand

 

Microsofts nye partnervilkår er trådt i kraft, og det betyder, at de tidligere certificeringer med sølv og guld erstattes, så en partner nu kan opnå certificering som solution partner.

Tiltaget fra Microsoft har tidligere mødt kritik for at gøre det svært for ISV’er og mindre partnere.

En af ISV’erne, der har klaret skærene og fra i dag er blevet solution partner inden for kategorien Modern Work SMB, er iGlobe.

Det vækker glæde hos direktør Alon Ekelund, som dog også fortæller, at det har været en hård proces. ”Det er en ret kompliceret arbejdsproces,” siger han til Computerworld.

 

Blandt kriterierne er performance, customer succes og skilling.

Performance handler om at få nye kunder ind i folden, customer succes handler om, hvordan og hvor meget kunderne øger brugen af Microsoft-produkter, og skilling handler om medarbejdernes evner og certificering.

Der er altså en del, der skal dokumenteres til Microsoft for at få den nye titel som solution partner.

”Man skal downloade en skabelon og fortælle, hvad man har gjort. Så skal kunden underskrive det. Og så skal man levere en masse dokumentation til Microsoft. Det kan være møder, mailkorrespondancer, det underskrevne dokument og så videre,” siger Alon Ekelund om customer succes-delen.

Læs mere på Computerworld

Kategori
Tags
Translate »